چگونه برای جراحی پلاستیک آماده شویم: 4 نکته برای یک عمل موفقیت آمیز

بازدید: 151 بازدید
چگونه برای جراحی پلاستیک آماده شویم

چگونه برای جراحی پلاستیک آماده شویم: 4 نکته برای یک عمل موفقیت آمیز

انجام جراحی پلاستیک نیاز به برنامه ریزی و آمادگی کافی دارد. اینکه چگونه حرکتی را برای استفاده از یک عمل جراحی پلاستیک خاص تنظیم می کنید، موفقیت آن را تعیین می کند. در این راهنما، شما را از طریق روند آماده شدن برای جراحی پلاستیک و خطرات بالقوه صحبت خواهیم کرد. به علاوه، نکات متخصص را در مورد اینکه چگونه می توانید این خطرات را به حداقل برسانید، ببینید.

مشاوره های عمیق را برنامه ریزی کنید

در طول قرار ملاقات پزشکی خود با جراح پلاستیک، شما تحت ارزیابی مناسب و جهت گیری در مورد نحوه عملکرد این روش قرار خواهید گرفت. مشاهده اینکه جلسات کافی برای مشاوره با متخصص وجود دارد، امکان برنامه ریزی روان جراحی پلاستیک قبل از عمل را فراهم می کند.

بخشی از مشاوره تعیین انتظارات واقع بینانه است. جراح شما ممکن است تصاویر رندر شده قبل و بعد را بر اساس مدل سازی و شبیه سازی های سه بعدی (1) نشان دهد تا به شما در درک نتیجه کمک کند.

علاوه بر این، ممکن است از شما خواسته شود که معاینه فیزیکی مربوط به این روش را انجام دهید. این ممکن است شامل آزمایش خون پانل قبل از عمل (جراحی پلاستیک) باشد. مطمئناً سابقه پزشکی شما شامل جراحی های قبلی، داروها، بیماری های مزمن، آلرژی و غیره بررسی می شود.

بر اساس اطلاعات پزشکی شما، پزشک خطرات شما را نیز ارزیابی خواهد کرد و به شما این امکان را می دهد تا تصمیمات آگاهانه ای در مورد زمان و مناسب بودن عمل بگیرید. ممکن است برای به حداقل رساندن خطرات، یک برنامه پیش از عملیات شخصی سازی شده دریافت کنید.

در نهایت، این مشاوره ها به شما این امکان را می دهد که سوال بپرسید و جراح خود را بشناسید. اعتماد و ارتباط در روند آماده سازی وضعیت روانی شما در طول جراحی پلاستیک بسیار مهم است.

دستورالعمل های قبل از عملیات را دنبال کنید

جدا از یک چک لیست کلی قبل از عمل، جراح شما ممکن است دستورالعمل های خاصی را متناسب با نوع جراحی پلاستیکی که تحت آن قرار می دهید و ویژگی های منحصر به فرد شما اضافه کند. این دستورالعمل ها شامل موارد زیر است:

چک لیست کلی جراحی پلاستیک قبل از عمل:

ترک سیگار: چند هفته قبل از عمل، پزشک ممکن است از شما بخواهد که سیگار را ترک کنید (2)، زیرا این عادت می تواند به طور قابل توجهی روند بهبودی را کاهش دهد و حتی می تواند عوارضی ایجاد کند.

توقف برخی داروها: اگر داروهای رقیق کننده خون، مکمل های خاص، آسپرین و سایر داروهای خاص مصرف می کنید، ممکن است پزشک از شما بخواهد که مصرف آنها را قبل از جراحی محدود یا متوقف کنید. این دستورالعمل مورد به مورد است. بنابراین، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

ناشتا: برای جلوگیری از استفراغ یا خفگی، هر نوع جراحی باید بدون غذا یا نوشیدنی در دستگاه گوارش انجام شود. در اکثر جراحی های پلاستیک به بیماران یادآوری می شود که از نیمه شب روز قبل از عمل چیزی نخورند. پزشک شما همچنین ممکن است ساعات خاصی را برای روزه داری نیاز داشته باشد.

دوش گرفتن: شب قبل از جراحی پلاستیک، ممکن است پزشک از شما بخواهد با استفاده از یک صابون آنتی باکتریال دوش بگیرید. این باید خطر عفونت را به حداقل برساند.

از اصلاح خودداری کنید: ممکن است از شما خواسته شود که محل جراحی را اصلاح نکنید تا از تحریک پوست جلوگیری شود.

از استفاده از محصولات زیبایی خودداری کنید: محل جراحی قبل از جراحی باید عاری از هرگونه مواد شیمیایی باشد. ممکن است پزشک از شما درخواست کند که از آرایش، عطر یا سایر محصولات زیبایی در محل جراحی استفاده نکنید.

چگونه برای جراحی پلاستیک آماده شویم
چگونه برای جراحی پلاستیک آماده شویم

نکته حرفه ای: افرادی که مدت زیادی سیگار می کشند، به دلیل علائم ترک بالقوه طاقت فرسا، نباید سیگار بوقلمون سرد را ترک کنند. بنابراین، اگر می خواهید تحت عمل جراحی پلاستیک قرار بگیرید، مهم است که سیگار را به روش صحیح ترک کنید، حتی قبل از اولین قرار ملاقات قبل از جراحی پلاستیک.

انتظارات خود را مدیریت کنید

برای برخی از افراد، جراحی پلاستیک زندگی را تغییر می دهد، زیرا اعتماد به نفس و حتی کیفیت زندگی آنها را بهبود می بخشد. دیگران آن را به عنوان یک روش خوب برای رفع نقص های خاص درک می کنند. در هر صورت، هر کسی که به جراحی پلاستیک علاقه دارد، انتظار یک تجربه مثبت را دارد. با این حال، درجه ممکن است، به خصوص پس از عمل متفاوت باشد.

بزرگترین چالش ذهنی در جراحی پلاستیک، همسو کردن انتظارات با نتایج است. از این رو، سطح انتظارات و واقع بینانه نگه داشتن آنها در مرحله پیش از عملیات ضروری است. با انجام این کار، پزشک آمادگی ذهنی شما (4) را برای این فرآیند بررسی می کند، هدف شما را درک می کند و آن را با نتیجه ای که جراحی پلاستیک می تواند انجام دهد مطابقت می دهد.

حتی قبل از قرار ملاقات قبل از عمل، مطمئن شوید که خود را شرط کنید که جراحی پلاستیک، به خودی خود، بهبود چشمگیری در زندگی شما را تضمین نمی کند. از خطرات آن آگاه باشید و یک جراح پلاستیک با صلاحیت بالا را برای انجام این عمل انتخاب کنید. همچنین اگر با فردی که تحت عمل مشابه قرار گرفته صحبت کنید کمک خواهد کرد.

در نهایت، اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که از شما حمایت می کنند و شما را در مورد انتظاراتتان ثابت نگه می دارند.

ترتیب دادن محیط پس از عملیات شما

پس از عمل، هدف بعدی شما بهبودی و بهبودی هموار در خانه است. دوره بهبودی معمول برای جراحی های پلاستیک در عرض دو هفته است. برای اطمینان از بهبودی سریع، مطمئن شوید که پس از عمل روتین خود را تنظیم کرده اید. هنگام برنامه ریزی برای این دوره موارد زیر را در نظر بگیرید:

برای کمک یا یک سیستم پشتیبانی هماهنگ کنید: اگر تنها زندگی می‌کنید، یک دستیار بهداشتی در خانه استخدام کنید تا در انجام فعالیت‌های روزانه‌تان مانند تهیه غذا، کمک به شما در حمام، نظارت بر داروهایتان و غیره به شما کمک کند. از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده بخواهید که با شما بماند.

اتاق ریکاوری خود را آماده کنید: احتمالاً زمان بیشتری را در اتاق خواب خود پس از عمل یا اتاقی در دسترس تر در خانه خود، ترجیحاً در طبقه اول، سپری خواهید کرد. قبل از عمل حتماً تخت و بالش خود را مرتب کنید. فضایی را برای لوازم پزشکی در دسترس خود اختصاص دهید.

خطرات جراحی پلاستیک

خطرات جراحی پلاستیک
خطرات جراحی پلاستیک

جراحی پلاستیک از زمانی که Gaspare Tagliacozzi (5) روش اولیه بازسازی بینی را در سال 1597 شرح داد، راه طولانی را پیموده است. روش های جراحی ترمیمی معاصر پیشرفته تر شده اند و ایمنی و اثربخشی را تضمین می کنند. در نتیجه، افراد بیشتری جراحی پلاستیک را عمدتاً به عنوان یک عمل زیبایی که متخصصان به عنوان بخشی از روال خود انجام می دهند، دیده اند.

با این حال، علی رغم عادی بودن تبلیغ شده جراحی پلاستیک، که معادل ایمنی است، هنوز خطراتی در ارتباط با این واقعیت وجود دارد که این یک روش تهاجمی است. این خطرات شامل موارد زیر است:

عفونت های محل جراحی: مانند هر روش جراحی، جراحی پلاستیک به دلیل تکنیک ها، انواع بخیه ها، قرار دادن درن و غیره، خطر عفونت محل جراحی را دارد. در واقع، 5 درصد از بیماران (6) که تحت عمل جراحی پلاستیک قرار گرفته اند، SSI را گزارش کرده اند. .

واکنش های نامطلوب به بیهوشی: آلرژی در برابر بیهوشی ممکن است رخ دهد، البته نادر. سیستم ایمنی بدن شما ممکن است به صورت خفیف یا شدید با علائمی از حالت تهوع تا مشکلات تنفسی واکنش نشان دهد.

آسیب عصبی: در طول عمل، اعصاب ممکن است به طور موقت یا دائمی آسیب ببینند، به خصوص زمانی که جراحی پیچیده می شود. چنین آسیبی می تواند باعث بی حسی یا احساس سوزن سوزن شدن در ناحیه آسیب دیده شود.

خونریزی و لخته شدن خون: ممکن است در حین جراحی در معرض خطر خونریزی بیش از حد باشید. در این مورد، برای کمک به پر کردن خون و بستن نشتی، به تزریق خون یا جراحی دیگری نیاز خواهید داشت. همچنین خطر ایجاد لخته خون یا هماتوم وجود دارد. اگرچه هماتوم های جزئی خود به خود برطرف می شوند، اما بزرگترها می توانند باعث درد و تورم شوند.

سروما: سروما زمانی رخ می دهد که مایع در زیر پوست، به طور معمول در نزدیکی محل جراحی، جمع شود. سروم های کوچک در نهایت دوباره جذب می شوند. از این رو، آنها عمدتا بی ضرر تلقی می شوند. بزرگترها ممکن است به مراقبت پزشکی نیاز داشته باشند (7). حتی اگر علائم عفونت را نشان دهید. از سوی دیگر،

جای زخم: اگر جراح تکنیک های صحیح بخیه زدن را رعایت نکند، خطر ایجاد اسکار بیشتر می شود. این اشتباه می تواند شما را وادار به انجام عمل جراحی اضافی کند تا تنها جای زخم ها پنهان شود.

چگونه خطرات جراحی پلاستیک را به حداقل برسانیم

مانند سایر انواع عملیات تهاجمی، خطراتی وجود دارد که باید در نظر گرفت. با این حال، با توجه به طول مدت پیشرفت در روش های جراحی، می توان از این خطرات به راحتی اجتناب کرد. برای انجام این کار، این نکات متخصص را در نظر بگیرید:

جراح پلاستیک دارای گواهی بورد را انتخاب کنید: جراحان زیبایی بدون مجوز، آفت صنعت جراحی پلاستیک هستند. متأسفانه، با وجود اعتبار ناکافی، برخی از افراد به دلیل پیشنهادات ارزان تر، همچنان از خدمات آنها استفاده می کنند. اما نکته منفی این است که شما خود را در معرض خطرات فوق الذکر قرار می دهید، که می تواند به معنای صرف هزینه بیشتر برای اصلاح جراحی ضعیف باشد.

هنگامی که به دنبال یک جراح پلاستیک هستید، حتماً گواهینامه و سوابق آنها را بررسی کنید. جراحان دارای گواهی هیئت مدیره توسط یک نهاد معتبر تنظیم می شوند که به معنای پاسخگویی و شایستگی است.

تمام اطلاعات بهداشتی ضروری خود را فاش کنید: در مورد سابقه پزشکی، داروها و سلامت عمومی (هم جسمی و هم روحی) از هیچ جزئیاتی دریغ نکنید. برای انجام آزمایش خون قبل از عمل (جراحی پلاستیک) و سایر روش های غربالگری آماده باشید تا پزشک شما بتواند آمادگی جسمانی شما را ارزیابی کند.

محدودیت های این روش را درک کنید: تعیین انتظارات هنگام بررسی جراحی پلاستیک بسیار مهم است. در حالی که این فرآیند ممکن است به نظر بلند به نظر برسد، سعی کنید بدانید چگونه کار می کند و نتیجه باید چگونه باشد.

دستورالعمل های قبل و بعد از عمل را دنبال کنید: دستورالعمل های پزشک قبل و بعد از جراحی به طور خاص برای محافظت از شما در برابر خطرات عمل تنظیم شده است. بنابراین، آنها را به شدت دنبال کنید تا از عوارض جلوگیری کنید.

سوالات متداول

چگونه پوست خود را برای جراحی پلاستیک آماده می کنید؟

جراح شما معمولاً دستورالعمل‌های خاص قبل از عمل شامل آماده‌سازی پوست را ارائه می‌دهد. این چک لیست به نوع جراحی زیبایی که انجام خواهید داد یا هر عامل یا ویژگی منحصر به فردی که دارید بستگی دارد.

به طور کلی، برای آماده سازی پوست خود برای جراحی پلاستیک، باید آن را به طور کامل با آنتی باکتریال بشویید صابون قبل از آن، مطمئن شوید که به درستی هیدراته شده اید تا پوست شما حالت ارتجاعی داشته باشد و خشک نشود. استفاده از ضد آفتاب را نیز فراموش نکنید. همچنین بهتر است سیگار را کنار بگذارید و یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید.

بدترین کارها قبل از جراحی چیست؟

نادیده گرفتن هر گونه دستورالعمل قبل از عمل و عدم اطلاع جراح خود قبل از عمل می تواند برای جراحی پلاستیک و سلامت کلی شما فاجعه ای ایجاد کند. برخی از بدترین اشتباهاتی که باید قبل از عمل از آنها اجتناب کنید عبارتند از: ناشتا نخوردن بسیار نزدیک به جراحی، مصرف داروهایی که ممکن است در بیهوشی یا به طور کلی با عمل تداخل داشته باشند، نوشیدن الکل در 24 ساعت قبل از عمل، و فاش نکردن موارد مهم. اطلاعات بهداشتی

بهترین چیزی که شب قبل از جراحی پلاستیک بخوریم چیست؟

رژیم غذایی سبک اغلب برای بیمارانی که تحت عمل جراحی پلاستیک قرار می گیرند توصیه می شود. البته به خاطر داشته باشید که باید ناشتا را شروع کنید، معمولاً 8 تا 12 ساعت قبل از عمل. آخرین وعده غذایی شما قبل از روزه داری باید آسان هضم باشد و نسبت مناسبی از پروتئین، کربوهیدرات و فیبر داشته باشد. از غذاهایی که شما را سیر می کند یا می تواند باعث سوء هاضمه شود، مانند غذاهای تند یا نعناع پرهیز کنید. برای یک وعده غذایی مناسب تر برای جراحی پلاستیک خود، با پزشک خود مشورت کنید.

سن آخر

برنامه ریزی برای جراحی پلاستیک نباید به توانایی فیزیکی و مالی شما محدود شود. مانند هر جراحی زیبایی، این می‌تواند یک تصمیم تغییردهنده زندگی باشد که می‌تواند در درازمدت بر وضعیت روانی شما تأثیر بگذارد. مطمئن شوید که برای تغییر بالقوه دائمی آماده هستید. یک جراح پلاستیک با شهرت و صلاحیت ثابت شده انتخاب کنید. غربالگری مناسب را که در آزمایش خون پانل قبل از عمل گنجانده شده است انجام دهید و روال بهبودی خود را ترتیب دهید.

 

Rate this post
دسته‌بندی بلاگ مقالات
اشتراک گذاری
حسن ویسی هستم طراح و توسعه دهنده وب، خوشحالم که با سایت ما همراه هستید.
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت