چگونه از شر آلرژی خلاص شویم

چگونه از شر آلرژی خلاص شویم: 10 راهکاری که باید در نظر بگیرید

آلرژی می تواند بر روی زندگی روزمره و کیفیت کلی زندگی شما تأثیر بگذارد. در حالی که داروهایی مانند آنتی هیستامین ها می توانند تسکین فوری ایجاد کنند، شما می توانید از طریق روش های طبیعی مانند شستشوی بینی، طب سوزنی، استنشاق بخار، و تزریق غذاهایی که علائم آلرژی را کاهش می دهند، به مبارزه با آلرژی کمک بیشتری کنید.

چگونه از شر آلرژی خلاص شویم: 10 راهکاری که باید در نظر بگیرید

برای دانستن بیشتر در مورد این درمان های طبیعی، این پاسخ های علمی را در مورد چگونگی خلاص شدن از شر آلرژی بررسی کنید.

نکته حرفه ای: تأثیر درمان های خانگی بر آلرژی، به ویژه آنهایی که مصرف می شوند، ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، بهتر است از پزشک خود بخواهید تا توصیه های شخصی را در مورد چگونگی خلاص شدن از شر آلرژی در خانه به سرعت ارائه دهد.

شستشوی بینی

رینیت آلرژیک یکی از علائم شایع آلرژی های فصلی است که باعث احتقان بینی (گرفتگی بینی)، عطسه، سرفه و گلودرد می شود. یک راه محبوب برای تسکین طبیعی رینیت از طریق شستشوی بینی است که در آن محلول به یک سوراخ بینی جریان می یابد و به سوراخ دیگر می رود.

این روش که به نام دوش بینی نیز شناخته می شود، معمولاً با استفاده از گلدان نتی انجام می شود. در حالی که می‌توانید از آب استریل ساده استفاده کنید، می‌توانید از محلول نمکی هیپرتونیک نیز برای بهبود نتایج استفاده کنید.

یک مطالعه در سال 2020 از اثربخشی و ایمنی محلول سالین در شستشوی بینی حمایت کرد. برای تهیه آن، 1.8 گرم یا کمتر از نصف قاشق چایخوری نمک را در 100 میلی لیتر آب مقطر یا استریل مخلوط کنید.

شستشوی بینی با استفاده از گلدان نتی می تواند به باز کردن گرفتگی بینی شما کمک کند.

گزنه

گزنه گیاهی محبوب در طب گیاهی غربی است. شناخته شده است که به درمان بیماری های مختلف، از جمله مدیریت آلرژی های فصلی کمک می کند.

خواص ضد التهابی گزنه 2 به القای فعالیت زیستی کمک می کند که با محرک های رینیت آلرژیک مخالفت می کند. به طور خاص، گیرنده های هیستامین را که پاسخ ایمنی را در برابر آلرژن هایی مانند گرده، شوره گربه و سگ، گرد و غبار و آلاینده های هوا فعال می کنند، مسدود می کند.

می توانید برگ، گل و ریشه گزنه را به عنوان چای گیاهی مصرف کنید یا آن را با غذاهای خوش طعم یا اسموتی مخلوط کنید.

برگ و گل گزنه

برگ ها و گل های گزنه را می توان برای کاهش حساسیت های فصلی مصرف کرد.

زنجبیل

زنجبیل یک ماده اصلی آشپزخانه است که آلرژی طبیعی را تسکین می دهد. ترکیبات زیست فعال موجود در زنجبیل باعث کاهش درد و تورم در پوشش راه هوایی می شود که احتقان و ترشح مخاط را کاهش می دهد.

می توانید زنجبیل را به عنوان ادویه در بسیاری از غذاها مخلوط کنید. با این حال، برای به حداکثر رساندن فواید آن در خلاصی سریع از آلرژی، آن را به عنوان چای مصرف کنید. می توانید چای زنجبیل را در بازار پیدا کنید یا خودتان آن را دم کنید.

چای زنجبیل برای درمان رینیت آلرژیک

برای تسکین طبیعی آلرژی، یک چای زنجبیل با عسل درست کنید.

عسل

اثربخشی استفاده از عسل در خلاص شدن از شر آلرژی هنوز مورد بحث است. این در درجه اول به دلیل نتایج تجربی متناقض در مطالعات قبلی است. در حالی که برخی استفاده از عسل طبیعی را برای کاهش علائم آلرژی تبلیغ می کنند، برخی دیگر به عدم قدرت آن برای مقابله با شرایط خاص آلرژیک اشاره می کنند.

با این حال، مطالعات جدیدتر بر روی پتانسیل درمانی عسل به عنوان یک درمان طبیعی برای آلرژی تمرکز دارد. نشان داده شده است که عسل مانوکا 5 به‌خاطر خواص آنتی‌بیوتیکی و تعدیل‌کننده ایمنی، علائم رینوسینوزیت و رینیت را بهبود می‌بخشد.

خوردن یک قاشق عسل یک بار در روز اغلب برای تقویت سلامت عمومی ترویج می شود. با این حال، قبل از افزودن این مورد به روال خود، ابتدا با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید. با این حال، می توانید اضافه کردن عسل به چای، صاف کردن، بلغور جو دوسر و سایر وعده های غذایی خود را در نظر بگیرید.

به عنوان بخشی از درمان های طبیعی برای آلرژی و مشکلات سینوسی، استفاده از آن را برای شستشوی بینی در نظر بگیرید. یک قاشق چای خوری عسل مانوکا را با 150 میلی لیتر آب استریل شده مخلوط کرده و بینی خود را با محلول شستشو دهید.

یک لیوان با عسل برای تسکین علائم آلرژی

عسل می تواند به شما در تنفس بهتر در هنگام آلرژی یا سینوزیت کمک کند.

کوئرستین

کوئرستین یک فلاونوئید آنتی اکسیدان و رنگدانه ای است که در بسیاری از گیاهان یافت می شود. به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی قوی آن قابل توجه است. اما همچنین دارای خواص ضد التهابی و تنظیم کننده سیستم ایمنی است که آنزیم هایی را که باعث علائم آلرژی می شوند مانند تب یونجه، پف یا تورم، آبریزش بینی و کهیر را مسدود می کند.

در حالی که می‌توانید مکمل‌های همراه با کورستین مصرف کنید، می‌توانید میوه‌ها و سبزیجات سرشار از فلاونوئیدها را نیز در رژیم غذایی خود بگنجانید. اینها شامل سیب، انواع توت ها، چای سبز، بروکلی، پیاز، کلم پیچ و گوجه فرنگی گیلاسی است.

چای سبز حاوی کورستین برای عفونت سینوسی و آسم آلرژیک

چای سبز حاوی کورستین است که به خلاص شدن از شر رینیت آلرژیک کمک می کند.

باتربور

باتربور یک گیاه دارویی است که برای درمان میگرن شناخته شده است. با این حال، در طول سال ها، مطالعات توانایی آن را نشان داده است توانایی سرکوب علائم آلرژیک 7، به ویژه برای آلرژی های فصلی. به طور خاص، ترکیبات موجود در عصاره آن می توانند سیگنال های سلولی درگیر در مسیرهای التهابی را متوقف کنند.

علاوه بر این، استفاده از کره برای رینیت آلرژیک نیز در بین افراد سالم بی خطر است. کسانی که مشکلات پزشکی دیگر، به ویژه بیماری کبدی دارند، باید قبل از مصرف قرص و چای باتربورد، ابتدا با پزشک خود مشورت کنند.

جوانه کرفس برای خلاص شدن از شر آلرژی

برای تهیه چای می توانید جوانه های باتربور را در آب داغ خیس کنید.

بروملین

بروملین یک آنزیم فراوان در آناناس است. به علاوه، به عنوان یک مکمل غذایی استخراج می شود. به دلیل خواص ضد التهابی برجسته اش که درد و تورم را تسکین می دهد، همچنین به خلاص شدن از شر آلرژی ها به ویژه بیماری آلرژیک راه هوایی کمک می کند.

مصرف بروملین برابر با خوردن گوشت آناناس یا نوشیدن آب آن است که مسلماً خوشمزه ترین داروی طبیعی آلرژی در این لیست است. می توانید آناناس را همانطور که هست بخورید یا برای خودتان یک اسموتی آناناس سالم درست کنید.

تکه های آناناس با سطوح بالای بروملین

آناناس حاوی غلظت بالایی از بروملین برای سرکوب آلرژی است.

پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها میکروب هایی هستند که در روده شما رشد می کنند و به هضم بهینه و جذب مواد مغذی کمک می کنند. پروبیوتیک ها را در بسیاری از محصولات غذایی، به ویژه آنهایی که تحت تخمیر قرار گرفته اند، پیدا خواهید کرد.

تا آنجا که از شر آلرژی خلاص می شود، پروبیوتیک ها توانایی خود را در تعدیل پاسخ ایمنی نشان دادند که می تواند علائم آلرژی و حتی آسم را تحریک کند. به علاوه، داده‌های اضافی نشان می‌دهد که پروبیوتیک‌ها می‌توانند آلرژی‌های غذایی را سرکوب کرده و تسکین دهند.

می توانید مصرف پروبیوتیک خود را با خوردن ماست یا غذاهای تخمیر شده مانند کیمچی، کلم ترش یا ترشی افزایش دهید. همچنین می توانید مکمل های پروبیوتیک را به عنوان جایگزین در نظر بگیرید.

نمونه هایی از مواد غذایی تخمیر شده با پروبیوتیک ها

نمونه هایی از مواد غذایی حاوی پروبیوتیک

ویتامین سی

ویتامین C نه تنها ایمنی را تقویت می کند، بلکه فعالیت التهابی را نیز سرکوب می کند. علاوه بر این، به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود می تواند با استرس اکسیداتیو مبارزه کند.

استرس اکسیداتیو 11 واسطه مکانیسم های آلرژیک از جمله رینیت، آسم و درماتیت آتوپیک است. بنابراین، جای تعجب نیست که ظرفیت پیشگیری و درمانی12 برای مبارزه با بیماری های تنفسی، از جمله آسم ناشی از آلرژیک دارد.

نمونه هایی از مواد غذایی سرشار از ویتامین C

نمونه هایی از میوه های غنی از ویتامین C

روغن ضروری

در حالی که بسیاری استفاده از روغن‌های ضروری را برای مشکلات سلامتی به‌عنوان داروی جایگزین در نظر می‌گیرند، مطالعات نشان می‌دهند که فعالیت زیستی در روغن‌های 13 مشتق‌شده از گیاهان گیاهی و میوه‌های خاص می‌تواند علائم آلرژی را کاهش دهد.

می‌توانید روغن‌های ضروری را به پخش‌کننده‌ها یا مرطوب‌کننده‌ها اضافه کنید تا فواید آن‌ها را در خلاص شدن از شر آلرژن‌ها افزایش دهید. استنشاق بخار روش عالی دیگری برای استفاده از روغن های ضروری برای تسکین آلرژی طبیعی است. روغن‌های نعناع، اکالیپتوس، درخت چای و مرکبات بهترین گزینه‌ها هستند، زیرا باعث تسکین فوری گرفتگی بینی می‌شوند.

مردی که بخار با اسانس منتشر شده را استنشاق می کند

استنشاق بخار با استفاده از آب جوشیده با قطرات روغن نعناع

درمان دارویی آلرژی

رایج ترین نسخه برای آلرژی، آنتی هیستامین ها است. این داروها هیستامین‌هایی را مهار می‌کنند که پاسخ ایمنی را در برابر آلرژن‌ها، به‌ویژه التهاب، فعال می‌کنند که باعث عطسه، گرفتگی بینی، خارش، کهیر و تورم می‌شود. همه اینها علائم رایج آلرژی های داخلی و فصلی هستند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

افرادی که علائم آلرژی را تجربه می کنند باید به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مراجعه کنند تا تست آلرژی ایمن شود. انجام این کار امکان تشخیص و شناسایی مناسب آلرژن مورد نظر را فراهم می کند. به عنوان مثال، آزمایش های خاصی را می توان برای آلرژی به لاتکس و حتی آلرژی های غذایی نادر انجام داد.